logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۶۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
جانشین سپاه انصارالمهدی(عج)زنجان:

خدمات رسانی سپاه‌انصارالمهدی(عج) در 6 روستای کرمانشاه/ 156 عنوان برنامه‌ در هفته بسیج در استان زنجان برگزار می‌شود/ رزمنده هشت سال دفاع مقدس زنجانی به شهدای مدافعین حرم پیوست

خدمات-رسانی-سپاه‌انصارالمهدی(عج)-در-6-روستای-کرمانشاه-156-عنوان-برنامه‌-در-هفته-بسیج-در-استان-زنجان-برگزار-می‌شود-رزمنده-هشت-سال-دفاع-مقدس-زنجانی-به-شهدای-مدافعین-حرم-پیوست

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج)زنجان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در استان زنجان گفت: در هفته بسیج در استان زنجان 156 عنوان برنامه اجرا می‌شود.

به گزارش موج رسا; رضا حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز هفته بسیج از دوشنبه 29 آذر ماه اظهار کرد: نخستین روز هفته بسیج عنوان «بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه دومین روز از هفته بسیج نیز به نام «بسیج، محرومیت زدایی و خدمت رسانی» نام گذاری شده است تصریح کرد: در طول امسال خدمات زیادی در مناطق محروم استان زنجان ارائه شده است.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج)زنجان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: برگزاری میز خدمت در مساجد و برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع فضای مجازی از برنامه‌های هفته بسیج در استان زنجان است.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در زنجان خبرداد و افزود: در هفته بسیج مسابقات قرآنی و جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز در سطح استان برگزار می‌شود.

حسینی غبار روبی مزار شهدا، کارگاه‌های آموزشی توانمند سازی جنگ نرم مدیران مدارس، بازدید از خانه سالمندان، برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع استکبار ستیزی را از برنامه‌های هفته بسیج در استان زنجان عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت 99 گروه جهادی در مناطق محروم استان زنجان بیان کرد: این گروه‌ها در قالب 165 اردوی جهادی در مناطق محروم استان خدمات عمرانی، فرهنگی و مهارتی، آموزشی و ترویجی و بهداشتی ارائه می‌دهند.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج)زنجان بااشاره اینکه 2 هزار و 500 نفر در گروه‌های جهادی فعالیت دارند بیان کرد: امسال براساس سیاست‌های ابلاغی 107 پروژه در استان زنجان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد پروژه 67 پروژه عمرانی اعم از ساخت خانه عالم، مرمت مدارس و ساخت غسال خانه و غیره انجام شده است افزود: 42 پروژه باقی مانده نیز در دست اقدام است.

حسینی به فعالیت 66 پزشک در گروه‌های جهادی بیان کرد: از این تعداد 34 پزشک عمومی و 6 پزشک متخصص بوده و 125 پیراپزشک نیز خدمات توزیع اقلام دارویی و پزشکی و غیره را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح هجرت 3 در سطح استان زنجان بیان کرد: در تابستان امسال با اجرای طرح هجرت 3 در حدود 291 مدرسه در سطح استان زنجان مرمت و زیبا سازی شده است.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج)زنجان با اشاره به توزیع 600 بسته نوشت افزار توسط گروه‌های جهادی در مناطق محروم افزود: ارزش ریالی هر بسته نوشت افزار 120 هزار تومان بوده است.

وی به اجرای طرح محرومیت‌زایی در سه دهستان استان زنجان افزود: این دهستان‌ها در شهرستانهای زنجان، ماهنشان و خدابنده قرار دارد.

حسینی افزود: در راستای این طرح 55 پروژه عمرانی انجام می‌شود که 28 پروژه در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه هزینه 50 تا 60 درصد این پروژه‌ها توسط سپاه فراهم می‌شود خاطر نشان کرد: 40 درصد باقی‌مانده آن توسط مردم و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج)زنجان با اشاره به اجرای طرح آب رسانی در روستاها توسط سپاه گفت: در این راستا آب فاضلاب روستایی استان زنجان تعامل خوبی با سپاه دارد.

وی به زلزله کرمانشاه و اعزام نیرو‌های سپاه زنجان برای خدمات رسانی به زلزله زدگان گفت: استان زنجان نیز همانند سایر استانها در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور یافت.

حسینی به حضور نیروهای زنجانی در امداد رسانی و آوار برداری در مناطق زلزله زده افزود: کنترل جمعیت و خدمات رسانی به مردم در شهر‌ها به ارتش واگذاری شده است.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی برای روستاییان بر عهده نیرو‌های سپاه پاسداران است بیان کرد: برای هر استان چند روستا در نظر گرفته شده تا خدمات امدادی به روستاییان ارائه دهند.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج)زنجان با بیان اینکه خدمات رسانی امدادی در 6 روستا برعهده نیروهای امدادی زنجان است تصریح کرد: نیروهای زنجانی در این شش روستا برای مردم خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: کمک‌های مردمی از سایر استانها بسیار خوب بود و این حس انسان دوستی مردم ایران جای تقدیر دارد.

حسینی با اشاره به وضعیت مردم و خسارت‌های وارد شده در زلزله کرمانشاه در مناطق روستایی افزود: خسارت در اثر زلزله در روستاها بسیار بالا بوده و در برخی از روستاها به 100 درصد رسیده است.

وی با اشاره به شهادت رزمنده هشت سال دفاع مقدس زنجانی گفت: خیرالله صمدی از پاسداران بازنشسته استان زنجان که برای دفاع از حرم عازم جبهه‌های مقابله با گروه تروریستی داعش شده بود چند روز گذشته به فیض شهادت نایل گشت.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴